البته نباید یك اشتباه خطرناك را مرتكب شد، كاركرد كادو برای جمهور خانمها، صددرصد عاطفی است، مثلا اگر برای خانم تان، یك وسیله كاربردی و مفید- مثلا یك ماشین ظرفشویی دویست هزارتومنی- هدیه ببرید، حتما خودتان را بدجوری ضایع كردهاید، حتی باید منتظر یك انتقام ظریف زنانه از خودتان یا مادر و خواهرتان باشید! ولی اگر از این سفالهای ارزان و به درد نخور و به اصطلاح جینگولی 5 هزارتومنی برایش بخرید و با یك جمله عاطفی و مهربانه-حتی تصنعی- هدیهاش كنید، صدبرابر از داشتن یك ماشین ظرفشویی، خوشحالتر میشود! البته درست در نقطه مقابل، آقایان در یك سامانه كاملا خطی و ساده، دوست دارند آن چیزی را كه «نیاز» دارند، كادو بگیرند، همین است كه مهمترین كادوی روز مرد، جوراب است و آقایان هم اصلا اعتراضی در این خصوص ندارند!
این غریزه عجیب بانوان باعث به وجود آمدن «صنعت هدیه» شده و البته شكوفایی روزمره خلاقیت دستاندركاران این صنعت و نان خوردن میلیونها نفر، هرروز «هدیه»های جدید و عجیبی ساخته میشود تا خانمها را ماهرانهتر خوشحالتر و سورپرایزتر كند!
اما حدس بزنید آخرین مدل از این دست «هدیه»های مخصوص خانمها كه اسمش را هم گذاشتهاند «عاشقانهترین هدیه قرن» چیست؟ یك مروارید زنده و واقعی كه درون یك قوطی كنسرو(!) قرار داده شده و دریافت كننده هدیه، آن را با دست خودش از صدف درمی آورد و در ست گردنبند یا گوشواره قرار میدهد، یك هدیه خیلی رومانتیك و بهیاد ماندنی با «مبداء مرگ یك مروارید بدبخت»! میدونی؟!
نظرات شما عزیزان: