LOVE
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, توسط ashkan khosravi |

  

محققانی که هنوز هم درباره کشتی تایتانیک تحقیق می کنند قول دادند با تکمیل شدن نقشه بقایای این کشتی واقعیت شگفت انگیزی از چگونگی غرق شدن این کشتی را برملا کنند.

 

این نقشه بزرگ که دقیق ترین نقشه تهیه شده از بقایای کشتی تایتانیک است ،در آستانه تاریخ غرق شدن این کشتی افسانه ای مشهور ، کامل می شود.جزئیات این نقشه در صدمین سالگرد غرق شدن تایتانیک دریک برنامه تلویزیونی مستند شرح داده می شود و محققان قول داده اند با استفاده از این نقشه ، گزارش شگفت انگیزی از اتفاقاتی که در آن شب هولناک رخ داده است تهیه ودر این برنامه مستند ارائه کنند.

 

از آنجایی که صدمین سالگرد غرق شدن تایتانیک کم کم نزدیک می شود، محققان خبر تکمیل شدن نقشه جدید بقایای بجامانده از این کشتی بزرگ را اعلام کردند.

 

محققان امیدوارند که بتوانند با استفاده از این نقشه دقیق، اطلاعات بیشتری درباره این فاجعه غم انگیز که در ماه آوریل سال ۱۹۱۲ اتفاق افتاد ، بدست بیاورند. این اقیانوس پیمای عظیم که به مقصد نیویورک در حال حرکت بود ،در نیمه های شب با یک صخره یخی برخورد کرد و بیش از ۱۵۰۰ نفر در این حادثه مرگبار کشته شدند. تا بحال فیلمها و رمانهای بسیار زیادی با الهام گرفتن از این فاجعه غم انگیز تهیه شده است.

 

برای تهیه این نقشه دقیق و با کیفیت ، تیم مربوطه توسط دوربینهای زیر آبی و تجهیزات بسیار پیشرفته خود ،حدود ۱۰۰ هزار عکس از بقایای این کشتی تهیه کرده اند.

 

پارکز استفنسون ، محقق و مورخ کشتی تایتانیک ، به آسوشیتدپرس گفت:"این نقشه سونار کمک بسیار زیادی به کشف حقایق این حادثه می کند درست مثل اینکه چراغ همه اتاقها ناگهان روشن می شود و شما می توانید با یک ذره بین از این اتاق به اتاق دیگر بروید و همه چیز را دقیقا" ثبت کنید. تا به حال هیچ کاری نظیر تهیه این نقشه ، برای کشتی تایتانیک انجام نشده بود."

 

این نقشه جامع ، صدها جسمی که در اطراف این کشتی و در کف اقیانوس پراکنده شده اند را کاملا" نشان می دهد و سرنخ های بیشتری برای کشف چگونگی غرق شدن این کشتی ، در اختیار محققان قرار می دهد. برای مثال، علائم و آثار بجا مانده از این کشتی در کف اقیانوس نشان می دهد که عقب این کشتی بزرگ در هنگام غرق شدن مانند تیغه هلی کوپتر چرخیده است ، در حالیکه تا قبل از این محققان گمان می کردند که این کشتی کاملا" مستقیم و بدون هیچ چرخشی غرق شده است. بررسی دقیقتر این نقشه به محققان کمک می کند که درباره چگونگی شکسته شدن کشتی تایتانیک نیز اطلاعات بیشتری بدست بیاورند

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.