LOVE
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:بد خوابی, توسط ashkan khosravi |
بدخوابی مغز را 7 سال پیرتر می‌کند!
گروهی از دانشمندان انگلیسی در بررسی‌های خود نشان دادند که کم خوابی یا بدخوابی می‌تواند سن مغز را حداقل 7 سال پیرتر از سن واقعی کند.محققان دانشگاه لندن با این تحقیقات تایید کردند که میزان خواب تاثیرات مستقیمی‌روی سلامت ذهنی ما برجای می‌گذارد.

این محققان با توصیه بر 6 تا 8 ساعت خواب در طول شب اظهار داشتند که پایین آمدن میزان خواب از این سطح می‌تواند سرعت زوال شناختی را شتاب بخشیده، توانایی‌های استدلال و استفاده از توانایی‌های گفتاری را کاهش دهد.این محققان 6 استاندارد سلامت ذهن یعنی توانایی‌های استدلال، حافظه، سلیسی آوایی گفتاری، وضعیت شناختی جهانی و سلیسی معنایی را روی گروهی از داوطلبان زن و مرد مورد بررسی قرار‌دادند. نتایج این بررسی‌ها نشان داد 7 تا 8 درصد از افرادی که بیش از 8 ساعت می‌خوابیدند در تمام آزمایشات به استثنای تست‌های مربوط به حافظه کوتاه‌مدت جواب‌های اشتباه دادند. 

براساس گزارش تاپ نیوز اینترنشنال، درحالی که حدود 25 درصد از 
زنان و 18 درصد از مردانی که کم می‌خوابیدند در تست‌های توانایی‌های سیلیسی گفتار و استدلال جواب‌های غلط دادند. به گفته این دانشمندان، برای سالمندان‌6 ‌ساعت، برای کودکان و نوجوانان 8 ساعت خواب و برای افراد بزرگسال 7 ساعت خواب در شب تجویز می‌شود و کم خوابی و بدخوابی می‌توانند حداکثر مغز
 را 4 تا 7 سال پیرتر کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.